2012. június 12., kedd

Te mennyit áldozol a hobbidra?

(a képen a saját kis bűvös sárkányom, hűséges segítőm látható :) )

Ez most félig-meddig elméleti merengés lesz, mert nem akarom nevesíteni az adott vállalkozást, nem kívánok (anti)reklámot csapni senkinek.

Szóval adott egy nagyon-nagyon jó kezdeményezés: gyere, tarts velünk egy hónapon át, táskákat fogunk varrni, mindent megmutatok lépésről lépésre, kérdezhetsz, nyerhetsz is (méghozzá nem akármit, egyenesen egy varrógépet), tehát tényleg nagyon tetszik az egész, sokakat megmozgat(hat), alkotásra ösztönöz. 
Aztán jön a parádé kevéssé szebb oldala: na jó, 2 táskát megvarrtunk együtt, de ha az igazán szuper fazonú, különleges szabásmintájú darabokra is velünk akarsz tartani, akkor válts belépőjegyet. Igazán még ezzel sincs gond, miért is kellene mindenkinek ingyen adni a szellemi termékeit, pláne, ha egy vállalkozásról beszélünk.

Amivel viszont nem tudok egyetérteni, az az ára. Egy virtuális tanfolyam, ahol 5.990.- ért (14.990.-!!!! helyett) árulják a tudást. Nekem ez nagyon soknak tűnik. Gondolom, az addigi lelkes csapatból nem sokan fizettek már be erre a részre. Pedig én azt hiszem, hogy ha mondjuk a harmadát kérte volna el érte, akkor nem 3x, hanem sokkal többször annyian is vele tartottak volna, hiszen sokan szeretik, ha fogják a kezüket, vezetik a fantáziájukat...

Te áldoznál ennyit a hobbidra? Szerinted megfelelő ár egy virtuális tanfolyamért a 6ezer Ft, vagy arra buzdítanád inkább a kezdőket, hogy kicsit több kutakodás árán keressenek ingyenesen letölthető mintákat, inspirálódjanak blogokból, fórumokból?

5 megjegyzés:

krealady írta...

Ez utóbbi a szimpatikusabb. Amit mondasz. Nagyon-nagyon sok dolog elérhető már ingyen a neten. Én most egyetlen pénzes dolgon gondolkozom, a szabásminta-készítő csomagon. Az se most lesz. Ám mivel láttam róla bemutatót, azt gondolom, számomra az egyetlen módja annak, hogy majd egyszer egyszerűbb ruhákat is készíthessek. Ez a játék, amiről most írtál, tényleg nagyon becsapós volt. Én is gondolkodtam pedig rajta, mert a nyeremény csábító volt.

Edina írta...

Én is regisztráltam, de csak a két ingyen leadott táskáig. A nyeremény az ingyen elkészíthető táskákra regisztrálók között lett kisorsolva. Bár igen kecsegtető volt a táska felhozatal a fizetős tanfolyamra, én mégsem jelentkeztem, pedig egy plusz kedvezményről szóló emailt is kaptam mindössze 4.990,-Ft-ot kellett volna fizetnem. Gondolom kevés jelentkező akadt.

Pettycicuk írta...

Hm. Mindenki próbálkozik, hogy hogyan juthat kevés befektetéssel sok pénzhez.Így van ez az internetes tanfolyamok esetében is. Sajnos.

Nekem a varrás nem hobbim. Még. Ugyanis most készülök a nyár folyamán beszerezni egy varrógépet, így én biztosan részt fogok venni ezeken az online tanfolyamokon.
Tudjátok kell egy marha, aki kifizeti. :)

Amúgy soknak tartom. Nagyon. :S

Katalin írta...

Én a mondója vagyok ,hogy sokszor a kevesebb több!Nekem is tetszett az ötlet ,de soknak találtam az árát.Még azt is megkockáztatom,hogy nem különleges dolgok születtek.Még anyagilag is jobban járt volna a kevesebbet fizető,de több résztvevővel. üdv. kati

szabnusi írta...

Én jelentkeztem rá, meg is csináltam az összest. Nem bántam meg.Végig fogta a kezünket Zsuzsa, ha elakadtam, segített.Foltvarró csoportunknak meg fogom tanítani. Megbeszéltük, ők is meg szeretnék varrni, a részvételi díjhoz hozzájárulnak majd.